بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

چگونگي جابجايي آثار هنري و تابلوهاي نقاشي

اگر عاشق هنر هستيد و روز جابجايي وسايل خانه شما فرا رسيده است، مطمئنا بايد از آثار هنري مهمي كه به خانه شما شخصيت مي‌دهند، مراقبت ويژه‌اي كنيد. براي برخي از افراد، اطمينان از آسيب نرسيدن به اشياء هنري با ارزش، به همان اندازه جابجايي ساير مبلمان ديگر بسيار مهم است.
همه نقاشي‌ها، آثار چاپي و مجسمه‌هاي شما را مي‌توان در آنچه به آن جعبه آينه يا جعبه اشياء هنري گفته مي‌شود، بسته‌بندي كرد. براي وسايل سنگين و بزرگ‌تر، بايد به همان روش وسايل كوچك‌تر، از آنها مراقبت كرد و ممكن است به جعبه چوبي احتياج داشته باشيد. وسايل كوچك‌تر را مي‌توان در كارتن‌هاي مقاوم بسته‌بندي كرد. آنها بايد براي حفظ امنيت اشياء هنري شما دو لايه مقوا داشته باشند و اطراف اشياء بايد از كاغذهاي خرد شده و پلاستيك‌هاي حباب‌دار پر شود.
در اصل دو مرحله اساسي براي بسته‌بندي اشياء هنري وجود دارد، محافظت از قطعه با پوشش‌هاي مناسب و جعبه‌اي كه مي‌خواهيد با آن اين اشياء هنري را جابجا كنيد. مي‌توانيد براي حمل مطمئن اسباب و اثاثيه و لوازم ارزشمند خود با اتوبار نياوران تماس بگيريد. ما به بهترين نحو ممكن اين كار را انجام خواهيم داد.

چگونگي جابجايي آثار هنري و تابلوهاي نقاشي

جابجايي آثار هنري و تابلوهاي نقاشي

اگر براي انتقال اين اشياء جعبه‌هاي مناسبي را تهيه كنيد، تابلوهاي نقاشي و آثار هنري شما آسيب نمي‌بينند. تهيه اين موارد هزينه بيشتري دارد اما ارزش آن را خواهد داشت. سعي كنيد جعبه‌اي را پيدا كنيد كه از هر طرف بزرگ‌تر از اشياء هنري شما باشد. اگر بزرگ‌تر باشد، مي‌توانيد از مواد محافظ بيشتري استفاده كنيد، اگر كوچك‌تر باشد، فضاي كافي براي قرار دادن مواد محافظ نداريد و خطر آسيب، اشياء هنري شما را تهديد خواهد كرد.

مراحل بسته‌بندي

اكنون زمان آن رسيده كه از آثار هنري خود محافظت كرده و آن را بسته‌بندي كنيد. مهم‌ترين بخش براي جلوگيري از وارد شدن آسيب، بسته‌بندي مناسب است.
1? با استفاده از چسب نواري بر روي شيشه تابلوهاي نقاشي يك X را علامت‌گذاري كنيد. اگر نقاشي يا اثر هنري شما داراي روكش شيشه‌اي است، با استفاده از نوار چسب يك X را روي شيشه قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود كه در صورت شكسته شدن شيشه، خرده‌هاي شيشه حركت نكنند و باعث آسيب به اثر هنري شما نشوند. به طور طبيعي، اگر تابلو نقاشي شما شيشه‌اي نداشته باشد، از اين مرحله مي‌توانيد صرف‌نظر كنيد.
2? بسته‌بندي پلاستيكي يا با استفاده از پالت. اگر تصوير شما در شيشه پوشانده نشده، محافظت از نقاشي رنگ شده بسيار مهم است. يك گزينه عالي اين است كه نقاشي را در چند لايه از پلاستيك بسته‌بندي داراي حباب بپيچيد. همچنين مي‌توانيد ورق‌هاي بسته‌بندي پالت را نيز خريداري كنيد، كه اساسا به طور كامل سطح اثر هنري را پوشش دهد. اين آثار را در هر كارتن، به تعداد مناسب قرار دهيد، در صورتي كه تعداد آنها زياد نباشد، خطر آسيب اصطكاك بين آنها از بين مي‌رود. اين همچنين گزينه‌اي عالي براي آبرنگ‌ها و چاپ‌هاي شيشه‌اي است.
3? پوشاندن گوشه‌ها با مقوا. اگر قاب نقاشي با ارزش يا منحصر به فرد است، ممكن است بخواهيد براي قاب قطعه هنري خود و محافظت از گوشه‌هاي آن، با استفاده از مقوا اطراف و گوشه‌هاي آن را بپوشانيد تا بيشتر محافظت شود. بعد از قرار دادن اين محافظ‌ها كار بسته‌بندي را شروع كرده و بر روي آنها از پوشش استفاده كنيد.
4- بسته‌بندي با پلاستيك‌هاي حباب‌دار. مرحله بعدي تهيه بالشتك است. چندين لايه از پلاستيك‌هاي بسته‌بندي حباب‌دار محافظت خوبي از آثار هنري خواهند كرد. سخاوتمند باشيد، هر دو بعد افقي و عمودي را بپوشانيد، و پلاستيك حباب‌دار را با نوار چسب، محكم ببنديد.
5- ته جعبه را محكم كنيد. روزنامه و كاغذهاي خرد شده را در قسمت زير جعبه خود قرار دهيد. سپس مي‌توانيد اشياء هنري را در جعبه قرار دهيد و مي‌توانيد طرفين و بالاي آنها را با كاغذ و يا پلاستيك حباب‌دار پر كنيد.
6? تست كنيد. جعبه را ببنديد اما آن را مهر و موم نكنيد. جعبه را به آرامي و به جلو حركت دهيد و ببينيد كه آيا چيزي در داخل آن تكان مي‌خورد. در صورت هرگونه حركت در داخل كارتن، بايد جعبه را باز كرده و بالشتك بيشتري را اضافه كنيد تا همه چيز سر جاي خود بماند.
7? مهر و موم كنيد و برچسب بزنيد. پس از اتمام اين كار، مي‌توانيد جعبه‌ها را بسته و آنها را به عنوان وسايل شكننده و كارهاي هنري علامت‌گذاري كنيد، بر روي برچسب كارتن‌ها محتويات داخلي را بنويسيد و اين كار را براي تمامي جهات مختلف كارتن انجام دهيد. بنابراين افرادي كه آنها را حمل مي‌كنند، مي‌دانند كه مراقبت بيشتري بايد داشته باشند.
اگر آثار هنري شما با ارزش هستند، ممكن است بخواهيد هر كدام از آنها را در يك جعبه قرار دهيد. اگر آثار هنري شما اندازه كوچكي دارند و مي‌توان دو يا چند عدد آنها را در يك جعبه قرار داد، مطمئن شويد كه در بين آنها، پلاستيك‌هاي حباب‌دار را به اندازه كافي قرار دهيد. هر جعبه را به خوبي با استفاده از نوار چسب محكم كنيد تا امكان پاره شدن كارتن به حداقل برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۲:۵۲ توسط:عابد موضوع: