بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

نكاتي در مورد اسباب‌كشي به يك شهر ديگر

در برخي از مواقع نياز است كه لوازم و اسباب و اثاثيه را به شهر ديگري منتقل كنيم. براي اين كار بايد مواردي را رعايت كنيد تا بتوانيد به راحتي و با كمترين آسيب، لوازم خود را به جاي جديد انتقال دهيد. با دسته‌بندي وسايل مي‌توانيد برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيد. از تمامي لوازم يك ليست تهيه كنيد و وسايلي را كه مي‌توانيد در يك كارتن قرار دهيد را مشخص كنيد. زماني كه شما اين كار را از قبل انجام بدهيد، بسته‌بندي آنها راحت‌تر خواهد بود. اسباب‌كشي به يك شهر ديگر را مي‌توانيد با برنامه‌ريزي و بسته‌بندي مناسب لوازم با كمترين خسارت با تماس با اتوبار شريعتي انجام دهيد.

اسباب‌كشي به يك شهر ديگر

كارهايي كه قبل از اسباب‌كشي بايد انجام داد

همانطور كه در بالا گفته شد، اولين كار تهيه ليست از اسباب و اثاثيه است. لوازمي را كه نياز نداريد را مشخص كرده و از خانه خارج كنيد. لوازمي را كه در يك سال گذشته استفاده نكرديد را به جاي جديد انتقال ندهيد. بعد از تهيه ليست، شما بايد لوازمي كه براي اسباب‌كشي مورد نياز است را تهيه كنيد، كارتن و پلاستيك‌هاي حباب‌دار براي انتقال وسايل مورد نياز هستند. از كارتن‌هاي مقاوم استفاده كنيد، در صورتي كه كارتن‌ها نازك باشند، احتمال پاره شدن آنها زياد است و براي اسباب‌كشي مناسب نخواهند بود.
پلاستيك‌هاي حباب‌دار و روزنامه براي محافظت لوازمي كه در كارتن قرار مي‌دهيد به كار مي‌روند. در اطراف ظروف و لوازم شكستني، به اندازه مناسب از روزنامه و يا پلاستيك‌هاي حباب‌دار استفاده كنيد. در زمان انتقال لوازم به يك شهر ديگر، احتمال عبور از مسيرهاي ناهموار و داراي دست‌انداز زياد است كه اگر از وسايل به خوبي مراقبت نشود، احتمال اين كه آسيبي به وسايل برسد، بالا خواهد بود.
براي انتقال وسايل آشپزخانه كه اندازه بزرگي دارند، مانند يخچال، فريزر، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و اجاق‌گازهاي فردار، بايد اقداماتي را انجام دهيد. تمامي قفسه‌هاي يخچال و فريزر را از داخل آن جدا كنيد و در صورت امكان، آنها را در داخل يخچال محكم كنيد. اگر نياز به جدا كردن درب است، درب آن را بعد از خارج كردن از خانه، مجددا در جاي خود قرار دهيد و با چسب يا طناب محكم كنيد. درب بايد به خوبي محكم شود تا در زمان انتقال به كاميون و رسيدن به مقصد و قرار دادن در محل جديد باز نشده و آسيبي به آن وارد نشود.
شلنگ آب ورودي لباسشويي و يا ظرفشويي را قبل از حركت جدا كنيد و آب باقي مانده را خارج كنيد. قفسه‌هاي جدا شدني ظرفشويي را از آن خارج كنيد و درب لباسشويي و ظرفشويي را با چسب ببنديد. براي جابجايي اجاق‌گازهاي قردار در مرحله اول و بعد از جدا كردن شلنگ گاز، تمامي شعله‌پخش‌كن‌ها را برداريد و در صورت داشتن قفسه در قسمت فر، آنها را جدا كنيد و درب فر را محكم كنيد.
يكي از مواردي كه در زمان اسباب‌كشي به يك شهر ديگر بايد در نظر داشته باشيد، مراقبت مناسب از گياهان است. گياهان در اثر شدت باد خراب مي‌شوند و بايد آنها را با استفاده از كاميون‌هاي سقف‌دار جابجا كنيد. در صورتي كه گياهان شما، ساقه‌هايي بلند دارند، حتما ساقه گياهان را با قرار دادن يك تكيه‌گاه محكم كنيد. در صورتي كه تغيير دما در حين انتقال به يك شهر ديگر اتفاق مي‌افتد و مجبور هستيد از جاده‌هاي كوهستاني و سرد عبور كنيد، با استفاده از پلاستيك، گياهان را پوشش دهيد. اين كار باعث مي‌شود تغييرات دمايي گياهان را خراب نكند.
به خاطر اين كه در زمان اسباب‌كشي به شهرستان كاميون‌ها بايد مسافت زيادي را طي كنند، بايد اسباب و اثاثيه را به خوبي بسته‌بندي كرد تا در اثر ناهمواري جاده آسيبي به آنها وارد نشود. سعي كنيد لوازمي كه به آنها احتياجي نداريد را انتقال ندهيد تا جا براي لوازم ديگر باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۸:۱۹ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :