بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

چگونگي بسته‌بندي اسباب و اثاثيه منزل براي انتقال

زماني كه تصميم داريد به منزل جديدي برويد، بايد اسباب و اثاثيه را به خوبي بسته‌بندي كنيد كه آسيبي به آنها نرسد.
اگر خودتان اين كار را انجام دهيد، بسته‌بندي آنها براي حمل و نقل ايمن، مدتي طول خواهد كشيد، اما مي‌توانيد با ما در اتوبار نياوران تماس بگيريد، تا آنها را ايمن و سالم به مقصد برسانيم.

چگونگي بسته‌بندي اسباب و اثاثيه منزل براي انتقال

چند نكته كلي براي شروع بسته‌بندي اسباب و اثاثيه

هميشه از كارتن مناسب استفاده كنيد. كارتن بايد به اندازه كافي قوي باشد كه بتواند وزن لوازمي كه تصميم به حمل آنها را داريد، تحمل كند. اندازه كارتن را به صورتي انتخاب كنيد كه بتوانيد به راحتي آن را حمل كنيد. استفاده از كارتن‌هاي بزرگ، باعث به وجود آمدن مشكل مي‌شود. لوازم را به گونه‌اي در كارتن قرار دهيد كه هيچ جايي براي حركت نداشته باشند. اگر فضاي خالي وجود دارد، با استفاده از روزنامه و يا پلاستيك‌هاي حباب‌دار، اين فضاهاي خالي را پر كنيد. وزن هر كارتن را بيش از حد زياد نكنيد. در صورتي كه در هر كارتن لوازم زيادي قرار داده شود، امكان پاره شدن كارتن زياد است. احتمال افتادن كارتن‌هاي سنگين هم زياد است و بيش از يك نفر براي حمل آنها نياز خواهد بود.

بايد از قبل پيش‌بيني كنيد كه در زماني كه اسباب و اثاثيه منزل را جمع مي‌كنيد، چه طور غذا درست كنيد و با حداقل امكانات زندگي كنيد. جمع كردن و بسته‌بندي لوازم منزل ممكن است بيش از يك روز زمان نياز داشته باشد. البته مي‌توانيد اين كار را به افرادي باتجربه بسپاريد تا آنها در كمترين زمان ممكن لوازم منزل شما را بسته‌بندي كنند.

نكاتي در مورد جمع كردن اجاق گاز

يكي از لوازم منزل كه در زمان اسباب‌كشي بايد به خوبي از آن محافظت كرد، اجاق گاز است. اجاق گازها در حين حركت به راحتي صدمه مي‌بينند، به خصوص اگر سطحي شيشه‌اي داشته باشند. مهم است كه قبل از شروع كار، آنچه را كه براي حمل و نقل آن نياز داريد را انجام دهيد. به طور كلي، اين مراحل را بايد در نظر داشته باشيد.

  • هر ظرف يا قسمت جدا شونده‌اي را بيرون آوريد و آنها را جداگانه بسته‌بندي كنيد.
  • همه جاهاي اجاق گاز را به طور كامل تميز كنيد. تمامي گوشه‌ها و جاهاي دور از دسترس را به خوبي تميز كنيد. فراموش نكنيد كه اجاق گاز را بيرون بكشيد و هر چيزي را كه ممكن است پهلوهاي آن را كثيف كرده باشد را برداريد. با اين كار، اجاق گاز تميزي را به خانه جديد خواهيد برد. اگر اجاق را در خانه جديد تميز كنيد، تمامي روغن و كثيفي را به خانه جديد انتقال مي‌دهيد. اين كار را براي تمامي لوازم منزل خود انجام دهيد و قبل از جابجايي آنها را تميز كنيد.
  • شبكه‌هاي روي اجاق گاز را جدا كنيد، به همراه ساير قسمت‌هاي قابل جابجايي آنها را بسته‌بندي كنيد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه همه پيچ‌هاي اجاق گاز در حالت خاموش تنظيم شده‌اند و آنها را با چسب ببنديد. اگرمي‌توانيد سري‌هاي پلاستيكي كنترل شعله اجاق گاز را جدا كنيد، آنها را جداگانه بسته‌بندي كنيد و در يك كيسه قرار دهيد.
  • اگر اجاق گاز شما به لوله گاز وصل شده است، آن را جدا كرده و از بسته بودن شير گاز مطمئن شويد.
  • اگر اجاق گاز شما داراي سيم برق است، آن را از برق جدا كنيد. با استفاده از نوار چسب و يا بست، سيم برق را به قسمت پشت اجاق گاز متصل كنيد.
  • درب فر را با چسب نواري قوي يا بند ببنديد. آثار نوار چسب ممكن است روي برخي از سطوح آن باقي بماند.
  • اگر اجاق گاز شما داراي سطحي از جنس استيل ضد زنگ است، از يك ورقه كارتن بر روي آن استفاده كرده و سپس آن را با پلاستيك حباب‌دار پوشش دهيد.

وقتي اين وسايل با استفاده از چرخ دستي حمل مي‌شوند، بهتر است كه با استفاده از يك تسمه آنها را به چرخ دستي ببنديد. زيرا با اين كار محافظت بهتري از اسباب و اثاثيه شده و امكان افتادن از روي چرخ دستي كم مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۵:۱۹ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :