بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

چگونه از گياهان در اسباب كشي محافظت كنيم

زماني كه تصميم به اسباب كشي داريد، بايد مواردي را رعايت كنيد تا اين كار با كمترين خسارت همراه باشد. يكي از مواردي كه در زمان اسباب كشي بايد با مراقبت زيادي حمل شوند، گياهان هستند. در زمان اسباب كشي نياز خواهد بود تا اقداماتي را انجام دهيد، مانند بسته‌بندي اثاثيه و قرار دادن آنها در كارتن‌هاي مناسب. بايد از گياهان به طور دائم مراقبت شود تا شاداب و سالم بمانند و اين مراقبت در زمان اسباب كشي بايد دوچندان باشد.
زماني كه شما گياهان خود را حركت مي‌دهيد، امكان آسيب به آنها زياد خواهد بود و در برخي از مواقع در اثر لرزش صدمه مي‌بينند و خشك مي‌شوند. احتمال آسيب رسيدن به گياهان در اسباب كشي زياد خواهد بود و اگر اين جابجايي به شهر ديگري باشد، گياه نياز به مراقبت‌هاي بيشتري دارد. در برخي از مواقع از يك شهر با آب و هواي معتدل، به جاي ديگري با آب و هواي سردتر و يا گرم‌تر اسباب كشي مي‌كنيد كه اين وضعيت براي بسياري از گياهان نامساعد بوده و اگر از آنها به خوبي مراقبت نشود، امكان خشك شدن آنها بالا خواهد بود. اگر با اتوبار تجريش از شعبات اتوبار شميران تماس بگيريد افراد باتجربه ما گياهان شما را با نهايت دقت به جاي جديد منتقل خواهند كرد.

محافظت از گياهان در اسباب كشي

موارد مراقبت از گياهان در اسباب كشي

به جنس گلدان توجه كنيد. اگر گلدان‌هاي شما شكستني هستند بايد قبل از اسباب كشي، آنها را در كارتن‌هايي قرار دهيد و اطراف آنها را با استفاده از پلاستيك‌هاي حباب‌دار يا ابر پر كنيد. گلدان‌هايي كه نياز به مراقبت بيشتر دارند را در كارتن‌هاي جداگانه قرار دهيد.
از جابجا كردن گلدان‌هايي كه خاك آنها خشك است بپرهيزيد. هميشه قبل از جابجايي، خاك گياهان را مرطوب كنيد، البته بايد توجه داشته باشيد، آب زياد به گلدان‌ها ندهيد و فقط خاك آنها را مرطوب كنيد. اين كار باعث مي‌شود در زمان جابجايي و حركت كاميون در خيابان‌ها، در اثر عبور از دست‌اندازها خاك از اطراف ريشه‌هاي گياهان كنار نرود.
در صورت امكان در هنگام جابجايي، گياهان را در گلدان‌هاي كوچك قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود بتوانيد راحت‌تر آنها را جابجا كنيد و آسيب كمتري متوجه گياهان شما شود. گلدان‌هاي كوچك را مي‌توانيد در كارتن قرار دهيد و آسان‌تر به جاي جديد منتقل كنيد.
زماني كه اسباب و اثاثيه خود را در كاميون حمل بار قرار مي‌دهيد، گلدان‌ها را در آخرين مرحله در كاميون قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود در زماني كه به مقصد مي‌رسيد، گياهان زودتر از كاميون خارج شوند و آسيب كمتري متوجه آنها شود.
سعي كنيد روزي را براي اسباب كشي انتخاب كنيد كه هوا مساعد باشد. برخي از گياهان به تغييرات دماي هوا حساس هستند و اگر آنها را از آپارتمان خود به محيط بيرون كه سرد و يا گرم است منتقل كنيد، احتمال خراب شدن آنها زياد خواهد بود. براي گياهان حساس از پوشش پلاستيكي استفاده كنيد تا تغييرات دما در هنگام حركت، كمتر بر روي آنها تاثير بگذارد.
اگر گياهاي داريد كه داراي ساقه بلندي است، ساقه را با استفاده از قرار دادن يا تكه چوب در كنار آن محكم كنيد. در اثر جابجايي و حركت كاميون حمل بار در خيابان‌ها و در اثر افتادن در دست‌اندازها، تكان‌ها و لرزش باعث خراب شدن گياه مي‌شود كه اگر ساقه را محكم كرده باشيد، احتمال آسيب كمتر خواهد شد.
در برخي از موارد نياز خواهيد داشت تا گياهاني را از باغچه درآورده و آنها را در خانه جديد بكاريد. اين كار نياز به دقت بالايي دارد و اگر به درستي انجام نشود، باعث خشك شدن گياه مي‌شود. بعد از خارج كردن گياه از باغچه، آن را در گلداني مناسب قرار دهيد و سعي كنيد تا خاك‌هاي اطراف ريشه گياه، جدا نشوند. بعد از قرار دادن گياه در گلدان، آن را آب بدهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۷:۵۳ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :