بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

آماده كردن يخچال و فريزر براي اسباب كشي

اسباب كشي يك كار پر زحمت است كه در صورتي كه به درستي انجام شود، با كمترين خستگي و خسارت همراه خواهد بود. هميشه از قبل، وسايل و لوازم خانه را براي اين كار آماده كنيد. هر وسيله‌اي به آماده سازي مخصوص به خود نياز دارد و در صورتي كه اين كار به نحو مناسب انجام شود، در روز اسباب كشي به كار خاصي نياز نخواهند داشت.
هميشه در اولين مرحله، از اسباب و اثاثيه منزل خود يك ليست تهيه كنيد. با تهيه اين ليست، لوازمي را كه به آنها نياز نداريد مشخص خواهند شد و لوازمي را كه قصد انتقال داريد را مي‌توانيد به خوبي دسته‌بندي و براي انتقال آماده كنيد. برخي از لوازم حجم زيادي دارند و به خاطر سنگين بودن آنها، بايد شرايط ويژه‌اي براي آنها مهيا كنيد. لوازم شكستني را بايد طوري بسته‌بندي كنيد كه ضربه‌هايي كه در زمان اسباب كشي ممكن است به كارتن آنها وارد شود، باعث شكستن آنها نشود. مي‌توانيد با اتوبار تجريش تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنيم.

آماده كردن يخچال و فريزر براي اسباب كشي

 يخچال و فريزر براي اسباب كشي به چه كارهايي نياز دارند

از لوازمي كه انتقال و جابجايي آنها سخت است و بايد مراقبت ويژه‌اي به آنها شود، يخچال و فريزر است. اين لوازم اندازه بزرگي دارند و به ضربه حساس هستند. از چند روز مانده به اسباب كشي بايد مواد خوراكي درون يخچال را به كمترين حد برسانيد و از نگه داشتن مواد خوراكي غير ضروري خودداري كنيد. مواد غذايي كه امكان فاسد شدن آنها زياد است را مصرف كنيد. بعضي از مواد غذايي به تغييرات دمايي حساس هستند و در روز جابجايي اگر آنها در يخچال نباشند، خراب خواهند شد. با برنامه‌ريزي صحيح، از فاسد شدن مواد غذايي حساس جلوگيري خواهد شد.
در صورت امكان مواد غذايي داخل فريزر را به كمترين حد خود برسانيد. تا جاي ممكن غذاهاي موجود در فريزر را به يخچال انتقال دهيد و چند روز قبل از اسباب كشي آن را خاموش كنيد. با خاموش كردن فريزر، برفك و يخ‌هايي كه در نقاط مختلف آن ايجاد شده‌اند، آب مي‌شوند و براي انتقال آماده خواهد شد. داخل فريزر را تميز كنيد و در صورت امكان بشوييد. با اين كار، آلودگي‌ها به منزل جديد انتقال داده نمي‌شوند. بعد از شستن، درب فريزر را باز بگذاريد تا داخل آن به طور كامل خشك شود. اگر فريزر را مدتي قبل خاموش نكنيد، برفك و يخ‌هاي ايجاد شده، در زمان انتقال آب خواهند شد و باعث مزاحمت و كثيفي مي‌شوند.
قفسه‌هاي موجود در فريزر را در صورت امكان جدا كنيد و آنها را به همديگر ببنديد. خالي كردن فريزر از قفسه‌ها باعث مي‌شود تا در زمان انتقال، از جاي خود خارج نشده و آسيبي به بدنه داخلي فريزر وارد نشود. اگر احتياجي به باز كردن درب فريزر براي انتقال نداريد، درب آن را با استفاده از چسب محكم كنيد. اگر از درب محافظت نكنيد، در حين جابجايي امكان باز شدن و خسارت ديدن آن بالا خواهد رفت.
در صورت امكان روز قبل از اسباب كشي يخچال را خالي كرده و آن را به طور كامل تميز كنيد. سعي كنيد مواد غذايي كه زود فاسد مي‌شوند را قبل از جابجايي مصرف كنيد. مي‌توان از كلمن براي قرار دادن مواد غذايي استفاده و با قرار دادن يخ درون آن از مواد غذايي محافظت كرد.
در زمان انتقال يخچال و فريزر، آنها را به طور كامل خم نكنيد و از پهلو بر روي زمين قرار ندهيد. اين كار باعث مي‌شود، روغن موجود در كمپرسور از آن خارج شود و موجب بسته شدن لوله‌هاي انتقال گاز مبرد يخچال و يا فريزر شود. هميشه تا زاويه مناسب آنها را خم كنيد. بعد از قرار دادن اين وسايل در جايي جديد، مدتي را صبر كنيد و اجازه دهيد تا روغن موجود در كمپرسور به حالت عادي برگردد و بعد از آن، اين وسايل را به برق وصل كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۹:۰۸ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :