بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

رعايت موارد ايمني در زمان اسباب‌كشي

در هر كاري بايد موارد ايمني را رعايت كرد تا آسيبي به خودتان وارد نكنيد. زماني كه تصميم به جابجايي خانه مي‌گيريد، بايد لوازم زيادي را جابجا كنيد و برخي از آنها وزن زيادي دارند، در صورتي كه موارد ايمني را رعايت نكنيد، امكان آسيب ديدن شما زياد خواهد بود. در زمان بلند كردن وسايل بايد دقت كافي داشته باشيد و در صورتي كه اسباب واثاثيه وزن زيادي دارند، از فرد ديگري كمك بگيريد يا با استفاده از وسايل مخصوص حمل، آنها را انتقال دهيد.
قبل از اين كه بخواهيد لوازم و اسباب خانه را به منزل جديد انتقال دهيد، بايد آنها را بسته‌بندي كنيد و لوازم را براي جابجايي آماده كنيد. برخي از وسايل ممكن است وزن زيادي نداشته باشند ولي شكل آنها به گونه‌اي است كه حركت دادن يا بلند كردن آنها سخت خواهد بود. حتي اگر وسايل منزلي كه تصميم به جابجايي آنها را داريد وزن زيادي نداشته باشند، باز هم احتياط كنيد و از فرد ديگري كمك بگيريد. مي‌توانيد با اتوبار وليعصر تماس بگيريد تا افراد حرفه‌اي تمامي كارهاي اسباب‌كشي را انجام دهند.

رعايت موارد ايمني در زمان اسباب‌كشي

جابجايي مناسب لوازم در زمان اسباب‌كشي

زماني كه مي‌خواهيد باري را بلند كنيد، حتما توجه داشته باشيد كه براي بلند كردن، كمر خود را خم نكنيد. خم كردن كمر باعث آسيب به ستون مهره‌ها خواهد شد. اگر باري را مي‌خواهيد از زمين بلند كنيد، ابتدا زانوهاي خود را خم كنيد و سپس بار را بلند كنيد. ستون مهره‌ها به راحتي آسيب مي‌بينند، اگر موارد ايمني را رعايت نكنيد. بين هر مهره، غضروفي قرار دارد كه به نام ديسك كمر معروف است و در صورت وارد شدن فشار زياد، درد زيادي در كمر احساس مي‌شود. اگر باري كه بلند مي‌كنيد، وزن زيادي داشته باشد، امكان آسيب جدي به ديسك بين مهره‌ها زياد خواهد بود.
هميشه قبل از بلند كردن وسايل به وزن آنها توجه داشته باشيد و باري كه از توان شما وزن بيشتري دارد را بلند نكنيد. براي بلند كردن لوازم سنگين حتما از فرد ديگري كمك بگيريد و قبل از حركت مسير را بازبيني كنيد. موانع را از سر راه خود برداريد تا باعث حادثه نشود. تمامي پستي و بلندي‌ها را در نظر بگيريد. براي جابجاي كمد و وسايل سنگين، مي‌توانيد از تسمه‌هاي حمل استفاده كنيد. با استفاده از اين تسمه‌ها زماني كه باري را بلند مي‌كنيد، وزن بار بين دو نفر تقسيم مي‌شود و فشار زيادي به شما وارد نخواهد شد. قبل از اين كه كمد، يخچال و يا فريزر خود را جابجا كنيد، درب آنها را با استفاده از چسب و يا طناب ببنديد و محكم كنيد. اگر درب را محكم نكنيد، امكان دارد در زمان جابجايي باز شده و موجب به هم خوردن تعادل بار شود.
اگر مي‌توانيد براي جابجايي وسايل سنگين از ابزار مناسب استفاده كنيد. چرخ حمل بار براي انتقال وسايل سنگين مناسب است. زماني كه تصميم داريد از پله‌ها اين وسايل را پايين بياوريد، حتما از فرد ديگري بخواهيد تا در جلوي بار باشد تا بتواند ميزان حركت آن را كنترل كند. كمد، يخچال و يا فريزر را به چرخ با استفاده از طناب محكم كنيد تا در زمان انتقال حركتي نكند.
اگر براي انتقال ظرف و ظروف از كارتن استفاده مي‌كنيد، حتما كف كارتن را محكم كنيد. اگر اين كار را انجام ندهيد، امكان پاره شدن كارتن زياد خواهد بود و موجب وارد شدن خسارت به ظرف و ظروف شما مي‌شود. اگر كارتني كه در آن لوازم شكستني را قرار داده‌ايد اندازه بزرگي دارد، براي انتقال آن از فرد ديگري كمك بگيريد و به تنهايي آن را جابجا نكنيد.
كادري متخصص براي اسباب‌كشي آسان و رعايت كردن موارد ايمني، از خسارت‌هاي وارد شده در زمان اسباب‌كشي جلوگيري مي‌كند و مي‌توانيد بدون هيچ آسيبي وسايل خود را به خانه جديد انتقال دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۴:۰۹ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :