بسته بندي و اسباب كشي بسته بندي و اسباب كشي .

بسته بندي و اسباب كشي

استفاده از كارتن مناسب براي اسباب كشي

در زمان اسباب كشي بايد موارد مختلفي را در نظر داشته باشيد، تا بتوانيد به راحتي و با كمترين خسارت اين كار را انجام دهيد. بسياري از مردم به خاطر اين كه از قبل براي اين كار برنامه‌ريزي نمي‌كنند، با مشكل مواجه مي‌شوند. اگر جابجايي اسباب و اثاثيه خانه را به طرز مناسبي انجام ندهيد، انتقال وسايل به خانه جديد طاقت فرسا خواهد شد. بايد از تمامي وسايل، مراقبت كامل شود تا بدون كوچك‌ترين آسيب به محل جديد منتقل شوند. هر وسيله‌اي به مراقبت ويژه‌اي نياز دارد. براي مبلمان، كاركنان حاضر در اتوبار وليعصر به اندازه كافي پتو به همراه دارند تا بتوانند از مبلمان شما بهترين محافظت را انجام دهند. گلدان‌ها به نوعي ديگر از مراقبت نياز دارند و نبايد در طول انتقال در معرض هواي شديد و سرد قرار بگيرند و براي گياهاني با ساقه بلند، بايد از يك نگهدارنده براي ساقه استفاده شود. تعداد زيادي از وسايل نيز براي انتقال بايد در كارتن قرار داده شوند، تا كمترين آسيب به آنها وارد شود.

استفاده از كارتن مناسب براي اسباب كشي

قبل از اسباب كشي خانه كارتن مناسب را تهيه كنيد

در روز اسباب كشي اگر بخواهيد اسباب و اثاثيه خود را جمع و بسته‌بندي كنيد، زمان زيادي به هدر خواهد رفت. كار بسته‌بندي وسايل را از چند روز قبل شروع كنيد تا بتوانيد وسايل را به طور منظم دسته‌بندي كنيد و براي آنها كارتن‌هاي مناسبي تهيه كنيد. آماده كردن وسايل به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به طور كامل موارد ايمني را رعايت كنيد و خطري متوجه شما و لوازم خانه شما نشود.
زماني كه اسباب و اثاثيه را به بخش‌هاي مجزا تقسيم كرديد، نوبت به تهيه كارتن براي لوازم خانه مي‌رسد. كارتن‌هايي تهيه كنيد كه لوازم و ظروف به راحتي در آنها قرار بگيرند و جاي كافي براي ورق‌هاي روزنامه و پلاستيك‌هاي حباب‌دار كه بايد اطراف ظروف قرار بگيرند، داشته باشد.
كارتن‌هاي نازك را براي حمل و جابجايي پوشاك سبك در نظر بگيريد و به هيچ عنوان از كارتن‌هاي كه مقاومت بالايي ندارند براي اشياء سنگين استفاده نكنيد. كارتن‌هاي نازك، دوام كمي دارند و به راحتي انتهاي آنها باز مي‌شود و اگر در داخل آنها ظروف شكستني قرار داده باشيد، باعث شكستن ظروف خواهند شد.
كارتن‌هاي ضخيم و مقاوم براي انتقال ظروف سنگين مناسب هستند. قبل از قرار دادن ظروف در داخل كارتن، مي‌توانيد از يك تكه از كارتن در زير آنها استفاده كنيد تا مقاومت كفي كارتن زياد شود. البته بايد توجه داشته باشيد كه به هيچ عنوان، كارتن حاوي ظرف و ظروف را بيش از حد پر نكنيد و وزن كارتن را در يك حد معقول نگه داريد. كارتن اگر زياد سنگين باشد، احتمال پاره شدن و بروز خطر بالا خواهد رفت.
اندازه كارتن هم مهم است و براي هر نوع از لوازم منزل، كارتن مناسب با اندازه آنها تهيه كنيد. كارتن‌هاي بزرگ، فضاي زيادي را اشغال مي‌كنند و زماني كه آنها را در كاميون قرار مي‌دهيد، كاميون خيلي زود پر مي‌شود و ناچار خواهيد بود تا از تعداد بيشتري از وسايل نقليه براي اسباب كشي لوازم منزل استفاده كنيد. كارتن‌هاي كوچك نيز جاي كمي براي قرار دادن وسايل دارند و بايد تعداد زيادي كارتن تهيه كنيد.
در صورتي كه لوازم سنگيني را در يك كارتن قرار مي‌دهيد، مي‌توانيد براي اطمينان بيشتر، كارتن را با استفاده از طناب مناسب ببنديد. طناب را از زير و اطراف كارتن عبور دهيد، تا در زمان انتقال پاره نشده و خسارتي به لوازم شما وارد نشود. يكي از نكاتي كه بعد از قرار دادن وسايل در كارتن بايد در نظر داشته باشيد، نوشتن محتويات داخل كارتن بر روي آن است. در تمامي جهات كارتن، اجناسي كه داخل آن است را بنويسيد، اين كار باعث مي‌شود تا كارتن‌ها زماني كه به مقصد رسيدند، به راحتي و با خواندن محتويات آنها در جاي مناسب قرار داده شوند و احتياجي به جابجايي دوباره نداشته باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۳:۱۰ توسط:عابد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :